Głębokie korzenie w Kairze
W 1981 Colas od samego początku projektu uczestniczył w budowie linii 1 metra w Kairze jako jeden z członków konsorcjum, które wygrało ten kontrakt. Ukończona w 1987 roku linia ma długość 44 kilometrów, przebiega w osi północ-południe i obsługuje 33 stacje. Colas Rail Egypt był zaangażowany we wszystkie fazy projektu tego metra, od projektowania po utrzymanie, w tym zaopatrzenie, budowę, testowanie i uruchomienie. Jako członek konsorcjum, Colas Rail od początku odpowiadał za roboty energetyczne i elektromechaniczne. Część energetyczna obejmuje dostarczanie energii do pociągów i urządzeń pomocniczych zarówno na stacjach, jak i w tunelach. Wraz z nowym kontraktem na El Marg, wygranym w 2016 r., firma rozszerzyła zakres na prace związane z torami i siecią trakcyjną.
Colas zainstalował również systemy wentylacji i klimatyzacji na stacjach, a także system oddymiania na wypadek pożaru w tunelach. W 2016 roku Colas wygrał projekt przedłużenia linii 1 i modernizacji istniejącej infrastruktury. Colas Rail przeprowadził remont torów i modernizację wyposażenia torowego, wybudował nowe tory, wymienił sieć trakcyjną, powiększył perony na nowej stacji El Marg, zainstalował systemy zasilania i wybudował obiekty stacyjne. Colas Rail był zaangażowany również w przedłużenie linii nr 2 ukończone w 2005 roku.
Dobre rzeczy przytrafiają się potrójnie
W 2007 roku Colas Rail wygrał międzynarodowy przetarg na budowę 3. linii metra w Kairze. Był to ważny projekt dla egipskiej stolicy, wciąż borykającej się z dużym i często chaotycznym ruchem drogowym. 30 kilometrowa trzecia linia metra, przecina Kair ze wschodu na zachód, przebiega głównie pod ziemią i obsługuje 29 stacji. Może przewieźć nawet 2 miliony pasażerów dziennie. Colas Rail zainstalował wyposażenie elektromechaniczne (systemy klimatyzacji i wentylacji, systemy oddymiania itp.) oraz systemy zasilania.
Relacja zbudowana na zaufaniu
Colas Rail ma zatem ponad 40-letnie doświadczenie w Egipcie, z solidnym dorobkiem w zakresie prac energetycznych i elektromechanicznych. Dzięki projektowi "pod klucz" przedłużenia El Marg do linii 1 zdobyto dodatkowe doświadczenie w zakresie prac torowych i pod liniami napowietrznymi. Obecnie Colas Rail Egypt zatrudnia ponad 170 pracowników kadry zarządzającej, posiada cztery stałe obiekty logistyczne (Ramses, Maasara, Tourah, New El Marg) oraz ponad 400 lokalnych pracowników zaangażowanych w bieżące projekty.