Zarząd

Board of governance

Zarząd wyznacza strategiczne cele Colas i zapewnia sprawne funkcjonowanie firmy. Pomuje tworzenie długoterminowej wartości, biorąc pod uwagę konkretne kwestie społeczne i środowiskowe w segmentach działalności Grupy. 

Zarząd jest wspierany w wykonywaniu swoich obowiązków przez trzy komitety: Komitet Audytu, Komitet Selekcji i Wynagrodzeń oraz Komitet Etyki i Patronatu.

Skład, uprawnienia i zasady funkcjonowania Zarządu zostały szczegółowo opisane w regulaminie wewnętrznym dostępnym na stronie internetowej Colas.

Skład Zarządu Grupy Colas

W Zarządzie grupy Colas zasiada ośmiu dyrektorów:

    Zarząd jest wspierany w wykonywaniu swoich obowiązków przez Komitet Audytu, Komitet Selekcji i Wynagrodzeń oraz Komitet Etyki i Patronatu Korporacyjnego.

    Komitet Audytu

    Komitet Audytu spotyka się cztery razy do roku w celu przeglądu skonsolidowanych sprawozdań finansowych i sprawozdań finansowych spółki dominującej przed posiedzeniami Zarządu. Jego zadaniem jest wspieranie Zarządu w zagwarantowaniu dokładności, rzetelności i sumiennej prezentacji sprawozdań finansowych oraz jakości przekazywanych informacji, w szczególności udziałowcom.

    Komitet Selekcji i Wynagrodzeń

    Komitet Selekcji i Wynagrodzeń analizuje i proponuje wszystkie składniki wynagrodzenia i świadczenia należne lub potencjalnie należne Prezesowi i Dyrektorowi Generalnemu, a także okresowo analizuje kwestie związane ze składem, organizacją i funkcjonowaniem Zarządu w celu przedstawienia mu propozycji.

    Komitet Etyki i Patronatu Korporacyjnego

    Komitet Etyki, CSR i Patronatu Koorporacyjnego ma za zadanie dokonywanie przeglądu zgłoszeń lub sytuacji, które mogą stanowić ryzyko w zakresie etyki i zgodności z przepisami oraz określanie działań, które należy podjąć. Dokonuje również przeglądu umów patronackich i sponsorskich na kwoty powyżej 20 000 EUR.

    Dyrektor Generalny i Komitet Strategiczny

    • Pierre Vanstoflegatte

      Pierre Vanstoflegatte

      Dyrektor generalny

      55-letni Pierre Vanstoflegatte jest absolwentem Ecole Polytechnique i Ecole des Mines de Paris. Od 2019 pełnił funkcję dyrektora operacyjnego, a następnie prezesa Bouygues Energies et Services, aż do momentu połączenia z Equans. 

      W tej roli Pierre Vanstoflegatte znacząco poprawił wyniki Bouygues Energies et Services, wykorzystując swoje bogate doświadczenie w branży agencyjnej zdobyte zarówno we Francji, jak i na arenie międzynarodowej w Spie i Schindler. W 2022 r. poprowadził projekt odłączenia i połączenia Bouygues Energies et Services z Equans, spółką przejętą przez Bouygues w październiku 2022 r., wykazując się wzorowymi wynikami. 17 września 2023 r. objął stanowisko dyrektora generalnego Colas.

      Jego misją jest dalszy rozwój firmy i zwiększenie jej funkcjonalności z innymi podmiotami Grupy Bouygues, w szczególności Bouygues Construction i Equans.

    • Valérie Agathon

      Valérie Agathon

      Wiceprezes Grupy ds. administracji, finansów i strategii

      Po ukończeniu Kedge Business School w Bordeaux we Francji oraz Reading University w Wielkiej Brytanii z tytułem magistra ekonomii i biznesu międzynarodowego, Valérie Agathon rozpoczęła karierę poza rodzinną Francją, najpierw w Niemczech, a potem w Szwecji. Następnie dołączyła do Dassault Systèmes jako kierownik ds. projektów marketingowych, później została kierownikiem ds. relacji inwestorskich, a następnie awansowała na stanowisko dyrektora ds. relacji inwestorskich.

      W 2009 r. dołączyła do Grupy Bouygues jako dyrektor ds. relacji inwestorskich, a następnie dyrektor ds. strategii i rozwoju.

      W 2019 r. przeszła do Colas jako dyrektor finansowy jednostek biznesowych Materials i Bitumen, a w 2021 r. została zastępcą dyrektora jednostki biznesowej Materials i dyrektorem finansowym jednostki biznesowej Bitumen.

      W lutym 2023 r. Valérie Agathon została mianowana wiceprezesem ds. administracji, finansów i strategii Grupy Colas. Podlega bezpośrednio prezesowi i dyrektorowi generalnemu.

    • Thierry Méline

      Thierry Méline

      Wiceprezes wykonawczy na Francję i obszar Oceanu Indyjskiego

      Po ukończeniu studiów inżynierskich w Ensam, Thierry Méline rozpoczął swoją karierę w Grupie Colas w 1990 r. jako inżynier budowy w Screg Sud-Est (obecnie Colas Midi-Méditerranée). W 1994 r. został asystentem kierownika operacyjnego w oddziale tej samej spółki zależnej w Tulonie, a następnie objął stanowisko kierownika centrum zysków w Saint-Etienne w 1997 r., Awinionie w 2000 r., a następnie Isère / Drôme / Ardèche w 2001 r.

      W 2005 r. został powołany na stanowisko kierownika profit center w oddziale Colas Midi-Méditerranée na Lazurowym Wybrzeżu, a w 2010 r. objął stanowisko prezesa i dyrektora generalnego spółki zależnej. 

      W styczniu 2015 r. Thierry Méline został mianowany zastępcą dyrektora zarządzającego w oddziale Roads France General Management firmy Colas. We wrześniu 2015 r. został mianowany wiceprezesem wykonawczym na Francję. W maju 2019 r. zakres jego obowiązków został rozszerzony o obszar Oceanu Indyjskiego.

    • Christophe Mansuy

      Christophe Mansuy

      Wiceprezes Grupy ds. zasobów ludzkich

      Po ukończeniu Ecole des Mines de Nancy, IFP School i SDA Bocconi School of Management we Włoszech, Christophe Mansuy rozpoczął swoją karierę w 1989 r. w IFP (Institut Français du Pétrole, obecnie Axens) jako inżynier procesu i uruchomienia międzynarodowych zakładów przemysłowych, a następnie został kierownikiem sprzedaży i marketingu na Dalekim Wschodzie.

      Po okresie pracy w SCOR, w 2000 r. dołączył do Bouygues Offshore (obecnie Saipem France) i zajmował stanowiska kierownicze w kilku krajach, zanim w 2011 r. został mianowany wiceprezesem ds. korporacyjnych. W 2016 r. Christophe Mansuy dołączył do SPAC, spółki zależnej Colas, jako dyrektor jednostki biznesowej Energy Transport, a następnie został mianowany dyrektorem generalnym spółki.

      W styczniu 2020 r. objął stanowisko dyrektora zarządzającego ds. międzynarodowych w Colas Rail.

      W lipcu 2023 r. Christophe Mansuy został mianowany wiceprezesem Grupy Colas ds. zasobów ludzkich.

    • Francis Grass

      Francis Grass

      Wiceprezes wykonawczy na region EMEA, transport wody i energii

      Francis Grass, absolwent École Nationale Supérieure des Arts et Industries (ENSAIS), dołączył do Colas w 1993 r. jako stażysta w Colas Martinique, po czym został kierownikiem budowy (1994 r.), a następnie kierownikiem robót (1996 r.) w Colas Gabon.

      W 1999 r. dołączył do Ribal Group (Gujana Francuska) jako inżynier robót, po czym w 2000 r. awansował na stanowisko kierownika. Siedem lat później Francis GRASS był Kierownikiem ds. Rozwoju w Oddziale Europy Środkowej Colas, a następnie Kierownikiem Budowy i Zastępcą Kierownika Projektu przy budowie autostrady M6-M60 na Węgrzech.

      W 2010 r. został mianowany Dyrektorem Regionalnym Colas w Czechach i na Słowacji, a następnie objął stanowisko Dyrektora Generalnego Colas Centre-Ouest (2012).

      W 2017 r. został mianowany dyrektorem generalnym Colas Rail, a następnie w 2020 r. objął stanowisko wiceprezesa wykonawczego (Europa, Bliski Wschód, Afryka) ds. transportu wodnego i energetycznego.