Gdynia port project

Udane wejście na rynek polski

Niespełna 10 lat od powstania Colas Rail Polska lokalny oddział tego specjalisty w dziedzinie infrastruktury kolejowej odnotowała szybki wzrost. Oto podsumowanie jego błyskawicznego rozwoju. Firma Colas Rail Polska powstała w 2013 roku. Pierwszą umową był wynajem maszyn dla Skanska, firmy którą później przejął Colas. Od tego czasu firma działa i dynamicznie się rozwija.

Zatrudnione 111 osób pracuje w centrali w Gdańsku, biurze w Legnicy oraz biurach tymczasowych w różnych lokalizacjach, które powstają na potrzeby konkretnych projektów. Działalność Colas Rail Polska koncentruje się wokół trzech głównych obszarów działalności: projektowania, budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej; przewozów towarowych, a w szczególności transportu kruszyw dla Colas Polska, lokalnej spółki zależnej Colas zajmującej się budową dróg; oraz wynajmu specjalistycznych maszyn, takich jak podbijarki.

ODSŁUCHAJ WERSJI AUDIO

Zwiększenie przepustowości na Dworcu Głównym w Poznaniu

Upgrading of Poznan railway station

W lutym 2019 roku Colas Rail Polska podpisał z Polskimi Kolejami Państwowymi (PKP) umowę na rozbudowę peronu i przebudowę korytarza podziemnego na Dworcu Głównym w Poznaniu, piątym co do wielkości mieście w kraju pod względem liczby ludności. Prace polegają przede wszystkim na zwiększeniu przepustowości stacji poprzez budowę nowego peronu o długości 417 metrów wraz z nowym torem, w tym modernizację układu torowego (przebudowa mechanizmu zwrotniczego), a także budowę podziemnego korytarza dla pieszych o długości 250 metrów. Celem tej realizacji jest ponowne połączenie zachodniej i wschodniej części miasta, które są oddzielone dworcem kolejowym. Dworzec Główny w Poznaniu, drugi najbardziej ruchliwy w Polsce, pozostanie otwarty w czasie budowy.

Modernizacja linii kolejowej E59

Modernization of the E59 railway line in Poland

Również w 2019 roku Colas Rail Polska otrzymała kontrakt na modernizację 12-kilometrowego odcinka linii kolejowej E59, biegnącego między wsią Słonice a miastem Choszczno, w północno-zachodniej części kraju, około 50 kilometrów od granicy z Niemcami. Łącząca Poznań z Morzem Bałtyckim linia E59 jest szczególnie popularna i jest częścią głównego europejskiego korytarza kolejowego o długości 800 kilometrów łączącego Czechy i Niemcy. Po zakończeniu inwestycji możliwe będzie korzystanie z pociągów poruszających się z maksymalną prędkością 160 km/h. Osiemnaście miesięcy będzie potrzebne na pełną przebudowę linii kolejowej i dokończenie związanych z nią prac drogowych, inżynieryjnych, elektryfikacyjnych i odwodnieniowych. Przebudowane zostaną dwa mosty i sieć trakcyjna, zmodernizowane zostaną stacje i ich perony. Przestarzałe sieci energetyczne i możliwa obecność niewybuchów (pozostałości po II wojnie światowej) dodają kolejnego poziomu złożoności.

Rozszerzenie dostępu do portu w Gdyni

Gdynia port project

Colas Rail Polska został również wybrany przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia na przebudowę torów bocznicy kolejowej obsługującej terminal kontenerowy oraz budowę nowego układu sieci trakcyjnej. Celem jest zwiększenie dostępu kolejowego do zachodniej części portu poprzez przebudowę 6 kilometrów torów i kilku rozjazdów, budowę sieci trakcyjnej dla wszystkich torów oraz instalację urządzeń do zarządzania ruchem kolejowym. Port ten przyjmuje przesyłki z całego świata, a inwestycja pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów i ułatwi załadunek bezpośrednio ze statków kontenerowych.