The future Liège tramway

Tramwaje ruszają w Liege w Belgii

W centrum miasta Liège w Belgii zespoły Colas budują nową linię tramwajową. Poprzednie linie tramwajowe zostały zlikwidowane w „Ardent City” pod koniec lat 60. Colas Rail, Colas Belgium i Colas Projects łączą siły w tym projekcie. Linia będzie miała długość prawie 12 km, obsługując główne centra gospodarcze i kulturalne miasta.

Oprócz budowy nowej ścieżki rowerowej, około pięćdziesięciu hektarów przestrzeni miejskich również zostanie zagospodarowanych przez Colas i obsadzonych krzewami, bylinami i 900 drzewami. Operacja ta doskonale wpisuje się w politykę miasta, która ma na celu tchnięcie nowego życia w centrum miasta i zmniejszenie korków ulicznych, dając więcej przestrzeni na zrównoważone opcje mobilności. 

ODSŁUCHAJ WERSJI AUDIO

Bogate doświadczenie

The future Liège tramway

Sieć tramwajowa składa się z trzech odcinków po których tramwaj będzie jeździł wyłącznie na zasilaniu akumulatorowym, bez linii trakcyjnych. Wybór ten podyktowany był kwestią estetyki, aby zachować piękno historycznego centrum Liège. Ponadto przeprowadzono znaczące prace przy konstrukcjach inżynierskich. Colas Belgium przesunął przyczółek mostu, aby zapewnić tramwajowi przestrzeń, potrzebną do przejazdu, a most Tilleuls na początku trasy został całkowicie przebudowany.

Przyczyniając się do rozwoju miasta zdecydowanie skierowanego ku przyszłości

Przyczynianie się do rozwoju miasta zdecydowanie zwróconego ku przyszłości

The future Liège tramway

Oprócz zaoferowania nowego, bardziej przyjaznego dla środowiska rozwiązania w zakresie mobilności, projekt ma na celu zapewnienie spokojniejszego życia w mieście. Tramwaj usprawni ruch w Liège, które obecnie jest zatłoczone przez 2000 autobusów kursujących codziennie między stacją Guillemin a centrum miasta.  Zmiana ta z pewnością przyczyni się do poprawy warunków życia dla wszystkich mieszkańców Liège.  Pozyskanie kontraktu na taką skalę potwierdza doświadczenie i know-how firmy Colas w zakresie budowy linii tramwajowych i dużych projektów. Colas pracował przy większości ostatnich projektów we Francji, a także przy tych związanych z liniami tramwajowymi w Rabacie i Casablance w Maroku. Konsorcjum utworzone przez Colas i CAF oprócz projektowania i budowy, będzie odpowiedzialne za utrzymanie taboru kolejowego przez okres 27 lat.