Construction site in Cameroon

Dekada 1980

ODSŁUCHAJ WERSJI AUDIO

SRC przekształciła się w Colas

Archives photos

W 1980 r. Société Routière Colas (SRC) przekształciła się w Colas. Grupa wzmocniła swoją tradycyjną działalność drogową i weszła do nowego segmentu obejmującego budownictwo i inżynierię lądową.

W 1987 r. Alain Dupont został mianowany Prezesem i Dyrektorem generalnym Colas.

Bouygues stał się większościowym udziałowcem Colas

Archives photos

W 1983 r. Screg kupił 65% udziałów posiadanych przez Société Parisienne Raveau Cartier (SPRC) w Société d'Investissement de Travaux Publics (SITP) i stał się największym udziałowcem Colas. Grupa Shell zachowała własność pozostałych 35%. Pod koniec grudnia 1985 r. grupa Bouygues kupiła udziały w Screg. Trzy spółki, Colas, Screg i Sacer, posiadają łącznie 270 wytwórni asfaltu, 68 wytwórni emulsji, 64 instalacje do kruszenia, 5 zakładów produkcji lepiszcza.

Pierwszy kontrakt w Azji

Archives photos

Colas zaznaczył swoją obecność w Azji, gdy w 1980 r. został wybrany do budowy nowego lotniska w Dżakarcie, na terenie Ceng Kareng. Pierwotny projekt zakładał asfaltowe pasy startowe, ale lokalne władze zdecydowały się wykonać je z betonu. Nie mając innego wyjścia, konsorcjum podjęło wyzwanie i zbudowało betonowe pasy startowe.

Colas na Oceanie Indyjskim

Archives photos

Na Oceanie Indyjskim Colas jest obecny na Madagaskarze od lat 50. ubiegłego wieku. Grupa ustrukturyzowała swoją pozycję na wyspie Reunion wraz z utworzeniem Grands Travaux de l'Océan Indien (GTOI) w 1981 r., nowej jednostki powstałej w wyniku połączenia dwóch lokalnych firm: LTPOI, spółki zależnej Colas, i GTE (Grands Travaux de l'Est). GTE pomogła w budowie w 1954 r. pierwszego charakterystycznego wiaduktu na wyspie. Colas rozpoczyna również działalność na innych wyspach Oceanu Indyjskiego: Majotcie, Mauritiusie i Komorach.