SRC była jednym z członków założycieli Cofiroute
SRC pomogła założyć Cofiroute (Compagnie financière et industrielle des autoroutes) w 1970 r., przejmując jedną szóstą kapitału zakładowego tej spółki posiadającej koncesję na rozbudowę francuskiej sieci autostrad. W latach 70. ukończono budowę autostrad A10 Paryż-Poitiers, A11 Paryż-Le Mans, A71 (Paryż-Orlean). Cofiroute była wówczas pierwszą prywatną firmą z koncesją na budowę autostrady, a pod koniec 1979 r. posiadała najdłuższą sieć autostrad, liczącą łącznie 508 kilometrów. Udziały Colas w Cofiroute zostały sprzedane w 2014 r.
Skoordynowane wzmocnienie drogi RN 113
Film ten przedstawia projekt wzmocnienia drogi RN 113, która łączy Narbonne z Bordeaux.
Innowacja: Colflex®
W latach 70. ruch drogowy szybko się zwiększał, a drogi wymagały coraz bardziej wydajnych spoiw bitumicznych. We współpracy z firmą Shell, Colas opracowała Colflex®, gamę asfaltów modyfikowanych elastomerami SBS (styren-butadien-styren). Modyfikacja ta nadaje asfaltowi właściwości elastyczne, które gwarantują wyjątkową odporność na ruch drogowy i starzenie. W dzisiejszych czasach ten rodzaj asfaltu jest nadal używany.
Utworzenie pierwszej amerykańskiej spółki zależnej Grupy: Barrett Paving Materials
SRC kontynuowała zdobywanie pozycji w Ameryce Północnej. Firma umocniła swoją pozycję w Kanadzie. W 1977 r. Sintra rozszerzyła swoją działalność na prowincję Alberta i północną Kanadę. Grupa, nabywając aktywa, rozpoczęła działalność w Stanach Zjednoczonych w 1979 r., co doprowadziło do utworzenia pierwszej amerykańskiej spółki zależnej Grupy - Barrett Paving Materials.
130-km droga w Dżibuti
W 1974 r. rząd francuski zainicjował budowę 130-kilometrowej drogi między Dżibuti a Addis-Abebą. Napięcia polityczne i warunki klimatyczne sprawiły, że projekt był bardzo trudny.