Archives photos

Lata 1950

ODSŁUCHAJ WERSJI AUDIO

Budowa lotniska na Saharze

Pierwsza połowa XX wieku to rewolucja w transporcie drogowym i lotniczym. Film przedstawia różne etapy budowy drogi na pustyni.

Adres URL filmu

Utworzenie Działu Technicznego oraz Centralnego Laboratorium w Bonneuil-sur-Marne

Archives photos

Na początku lat pięćdziesiątych Société Routière Colas (SRC) zaprezentowała swój nowy slogan: „Nowoczesne drogi buduje się najpierw w laboratorium.” Formuła ta odzwierciedlała ambicje zarządu i inżynierów: umieszczenie badań i innowacji w centrum rozwoju firmy. SRC zrewolucjonizowała swoją organizację, aby zapewnić lepszą integrację prac laboratoryjnych, tworząc w 1953 r. dział techniczny i centralne laboratorium zlokalizowane w Bonneuil-sur-Marne.

Nowa linia biznesowa: sygnalizacja

Archives photos

W 1959 r. Société Routière Colas nabyła udziały w Somaro, która posiadała wyłączną licencję na produkcję betonowych barier ochronnych Dahl. Grupa zyskała nowy punkt zaczepienia na rynku - w segmencie bezpieczeństwa drogowego i sygnalizacji.

Grupa Shell sprzedała swój pakiet kontrolny w SRC

Archives photos

We wrześniu 1958 r. Grupa Shell sprzedała swój pakiet kontrolny w SRC firmie SOPAGEFI Raveau-Cartier, która później przekształciła się w Société Parisienne Raveau-Cartier. Shell zachował 15% udziałów w kapitale zakładowym SRC. Angielsko-holenderska grupa, która nadal była właścicielem marki Colas w wielu krajach, zakazała francuskiej firmie drogowej prowadzenia działalności w krajach, w których Shell działał w branży budownictwa drogowego (Wielka Brytania, Irlandia, Austria, Dania) oraz w Niemczech i Hiszpanii, gdzie sprzedawał emulsje pod marką Colas.