Nazwa zadania: PRZEBUDOWA DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 163 NA ODCINKU CZAPLINEK – WAŁCZ
ETAP II: Odcinek Machliny – Glinki (km 9+890 - 27+860)
Opis zadania: Odcinek o długości około 18 km.
W ramach przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 163 na odcinku Machliny - Glinki wzmocniono nawierzchnię istniejącej jezdni, przeprowadzono renowację poboczy i rowów odwadniających na odcinkach szlakowych oraz budowę chodników w miejscowościach. Wykonano zatoki autobusowe w miejscach istniejących przystanków. W porozumieniu z organami administracji lokalnej zweryfikowano ilość zjazdów publicznych i indywidualnych. W ramach poprawy bezpieczeństwa zweryfikowano i uzupełniono istniejące oznakowanie pionowe i poziome oraz wprowadzono nowe przejścia dla pieszych z zastosowaniem azyli stanowiących jednocześnie elementy uspokojenia ruchu na wjazdach do miejscowości. Na odcinku objętym opracowaniem wykonano przebudowę 2 mostów oraz 11 przepustów.
Główne parametry projektowe:
- klasa drogi G
- prędkość projektowa 70 km/h poza terenem zabudowy
- prędkość miarodajna 90 km/h poza terenem zabudowy
60 km/h na terenie zabudowy
- dla odcinka na szlaku
- ilość pasów ruchu 1 x 2 pasy ruchu
- szerokość jezdni 6,0 m
- szerokość pasów ruchu 2 x 3 m
- szer. pobocza gruntowego 2 x 1,25 m
- dla drogowego odcinka lotniskowego (DOL)
- ilość pasów ruchu 1 x 2 pasy ruchu
- szerokość jezdni 1 x 11,80 m
- ilość x szerokość pasów ruchu 2 x 3,5 m
- szer. pobocza utwardzonego 2 x 2,40 m
- szer. pobocza gruntowego 2 x 1,50 m
- Kategoria ruchu KR3.
- Wzmocnienie nawierzchni:
- warstwa ścieralna SMA #0/11– 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16– 4 cm
- wyrównanie starej nawierzchni – beton asfaltowy AC 16 – min 3 cm,
- frezowanie nierówności starej nawierzchni na całym odcinku drogi - 4cm
- Na odcinkach od km 10+625 do km 13+475 oraz od km 23+625 do km 27+125
- warstwy konstrukcyjne:
- warstwa ścieralna SMA #0/11 – 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16– 6 cm,
- wyrównanie starej nawierzchni – beton asfaltowy AC 16 - min 3 cm,
- frezowanie nierówności starej nawierzchni na całym odcinku drogi - 4cm,
- warstwy konstrukcyjne:
- W miejscach występowania warstw smołowych wzmocniono warstwy konstrukcyjne poprzez recykling istniejących warstw konstrukcyjnych:
- warstwa ścieralna SMA #0/11 – 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16– 6 cm,
- warstwa MCE #0/31,5 mm (75% destruktu smołowego, 25% doziarnienia kruszywem łamanym #0/31,5 – 15 cm