Drogi

COLAS  funkcjonuje i rozwija swoją działalność w sektorze drogowym oraz w sektorze produkcji kruszyw łamanych. COLAS w Polsce zajmuje się m.in. generalnym wykonawstwem w zakresie budowy i modernizacji dróg, autostrad, parkingów czy terenów rekreacyjnych. 

DW 163 Machliny - Glinki

Nazwa zadania: PRZEBUDOWA DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 163 NA ODCINKU CZAPLINEK – WAŁCZ

ETAP II: Odcinek Machliny – Glinki (km 9+890 - 27+860)

 

Opis zadania: Odcinek o długości około 18 km.

W ramach przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 163 na odcinku Machliny - Glinki wzmocniono nawierzchnię istniejącej jezdni, przeprowadzono renowację poboczy i rowów odwadniających na odcinkach szlakowych oraz budowę chodników w miejscowościach. Wykonano zatoki autobusowe w miejscach istniejących przystanków. W porozumieniu z organami administracji lokalnej zweryfikowano ilość zjazdów publicznych i indywidualnych. W ramach poprawy bezpieczeństwa zweryfikowano i uzupełniono istniejące oznakowanie pionowe i poziome oraz wprowadzono nowe przejścia dla pieszych z zastosowaniem azyli stanowiących jednocześnie elementy uspokojenia ruchu na wjazdach do miejscowości. Na odcinku objętym opracowaniem wykonano przebudowę 2 mostów oraz 11 przepustów.

Główne parametry projektowe:

  1. klasa drogi G
  2. prędkość projektowa 70 km/h poza terenem zabudowy
  3. prędkość miarodajna 90 km/h poza terenem zabudowy

     60 km/h na terenie zabudowy

  1. dla odcinka na szlaku
    • ilość pasów ruchu 1 x 2 pasy ruchu
    • szerokość jezdni 6,0 m
    • szerokość pasów ruchu 2 x 3 m
    • szer. pobocza gruntowego 2 x 1,25 m
  2. dla drogowego odcinka lotniskowego (DOL)
    • ilość pasów ruchu 1 x 2 pasy ruchu
    • szerokość jezdni 1 x 11,80 m
    • ilość x szerokość pasów ruchu 2 x 3,5 m
    • szer. pobocza utwardzonego 2 x 2,40 m
    • szer. pobocza gruntowego 2 x 1,50 m
  3. Kategoria ruchu KR3.
  4. Wzmocnienie nawierzchni:
    • warstwa ścieralna SMA #0/11– 4 cm
    • warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16– 4 cm
    • wyrównanie starej nawierzchni – beton asfaltowy AC 16 – min 3 cm,
    • frezowanie nierówności starej nawierzchni na całym odcinku drogi - 4cm
  5. Na odcinkach od km 10+625 do km 13+475 oraz od km 23+625 do km 27+125
    • warstwy konstrukcyjne:
      • warstwa ścieralna SMA #0/11 – 4 cm
      • warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16– 6 cm,
      • wyrównanie starej nawierzchni – beton asfaltowy AC 16 - min 3 cm,
      • frezowanie nierówności starej nawierzchni na całym odcinku drogi - 4cm,
  6. W miejscach występowania warstw smołowych wzmocniono warstwy konstrukcyjne poprzez recykling istniejących warstw konstrukcyjnych:
    • warstwa ścieralna SMA #0/11 – 4 cm
    • warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16– 6 cm,
    • warstwa MCE #0/31,5 mm (75% destruktu smołowego, 25% doziarnienia kruszywem łamanym #0/31,5 – 15 cm
Nasza firma w liczbach
Pracowników
Wykwalifikowana kadra pozwala nam dostarczać usługi najwyższej jakości
Projektów
Mamy doświadczenie w realizacji tysięcy projektów na całym świecie
Kopalnie
Własne kopalnie kruszywa dają nam przewagę nad konkurencją
 mln
Ton emulsji
Dzięki wieloletniej tradycji w produkcji emulsji asfaltowych jesteśmy w czołówce producentów na...